■ Activitat 1: A partir d’imatges que els alumnes portaran , anirem realitzant preguntes relacionades amb el tema per tal de saber els seus coneixements previs.
■ Activitat 2: Partint d’un préssec que haurem portat, el tallarem per la meitat i relacionarem cadascuna de les seves parts amb les capes de la Terra (pell – escorça, polpa – mantell, pinyol – nucli).
■ Activitat 3: Hauran de cercar informació, tots els grups, sobre els següents apartats:
-
o Les capes de la Terra: S’explicarà quines són i les seves característiques.
o Les plaques tectòniques: Què són, on es troben i quins fenòmens produeixen amb el seu moviment.
o El agents geològics interns: Quins són i què poden produir.
o Els agents geològics externs: : Quins són i què poden produir.
http://www.slideshare.net/octavio5b/la-geosfera-presentation (La geosfera) http://www.xtec.cat/~imartin6/1/hotpot/terra/index_canvi.htm (Agents geològics interns i externs) http://es.slideshare.net/izcprof/agents-geologics (Agents geològics interns i externs) http://www.xtec.cat/ceipalber/ciencia/agentsint/plaques.htm (Les plaques tectòniques) http://www.xtec.cat/ceipalber/ciencia/agentsint/escorca.htm (L’escorça terrestre) http://www.xtec.cat/~imartin6/1/hotpot/terra/index.htm (Les capes de la Terra) http://www.angelfire.com/nt/terremotosPlacas/ (Plaques tectòniques)
■ Activitat 4: Per tal de presentar els temes que cadascun dels grups haurà d’exposar, en primer lloc, visualitzarem un vídeo curt i clar de cadascun dels tres temes que ells hauran de treballar: els volcans, els terratrèmols i les roques i minerals. Els seus enllaços seran els següents:
http://www.youtube.com/watch?v=xP7m7zkDSqk (Vídeo dels volcans – La cacera del tresor) http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17139 (Vídeo Terratrèmols) http://quintoalameda.blogspot.com.es/2011/07/las-rocas-y-los-minerales-video.html (Vídeo curt de roques i minerals)
■ Activitat 5: Cada dos grups es centraran en l’estudi i posterior exposició dels següents temes:
A) Els volcans: Què són, els seus tipus i les seves parts. Aprofundirem en el volcà Croscat, el més gran de la Península Ibèrica.
Enllaços:
http://es.slideshare.net/zerriuavall/els-volcans-cm (Volcans)
http://es.tiching.com/search/content/?q=volc%C3%A1n (Recursos didàctics volcans) https://sites.google.com/site/elvolcacroscat/enllacos (El volcà Croscat)
http://xtec.cat/~ftrillo/volcans.htm (Informació dels volcans)
B) Els terratrèmols: Com es formen i quines són les seves parts? Quines zones del món són les més afectades per aquests moviments de la Terra? Com es mesuren? Què són els tsunamis? Coneixes alguns terratrèmols històrics?
Enllaços:
http://www.xtec.cat/ceipalber/ciencia/agentsint/terratremols.htm (Informació curta i clara dels terratrèmols) http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=29026 (Vídeo per grups dels terratrèmols) http://es.slideshare.net/Mprof/els-terratrmols-13071593 (Els terratrèmols)
C) Roques i minerals: Què són i en què es diferencien les roques dels minerals? Quins tipus de roques coneixes? Com aprofitem les roques i els minerals en la nostra vida quotidiana?
Enllaços:
http://aulatres.wikispaces.com/Introducci%C3%B3+a+les+roques (Les roques i els seus tipus) http://www.edu365.cat/primaria/faqs/natural/mineral_roca.htm (Diferència roques i minerals) http://www.xtec.cat/~jgirabal/roques/tipusroques.pdf (Tipus de roques) http://www.xtec.net/cdabarcelona/mat_didactics/geologia_a_casa.pps#256,1,Geologia%202a
(Aprofitem els materials de les roques i minerals a la vida diària)
■ Activitat 6: Exposició per grups dels Powers Points. Podran complementar l’exposició amb altres materials que puguin portar per enriquir el seu treball.
■ Activitat 7: Compararem tot el que hem après amb les idees de les quals partíem i elaborarem entre tots un mapa conceptual a partir de paraules clau relacionades amb el tema.
Treball interdisciplinar amb altres àrees.
- ü S’elaborarà la maqueta d’un volcà i se’l farà entrar en erupció. (PLÀSTICA)
ü Text instructiu per elaborar la maqueta d’un volcà (CASTELLÀ)
ü A partir d’una roca o d’un mineral que se’ls donarà, realitzar una descripció d’aquest. (CASTELLÀ).
ü Fer dictats en relació als temes tractats en aquest bloc. (CATALÀ – CASTELLÀ)
ü Realitzar diferents jocs lingüístics sobre “La Terra”: embarbussaments, endevinalles i cal•ligrames. (CATALÀ – CASTELLÀ)
ü Dur a terme la lectura de diferents tipus de textos relacionats amb volcans i terratrèmols. (CATALÀ – CASTELLÀ)
ü Realitzar activitats per treballar continguts de longitud, massa i capacitat, a partir de dades relacionades amb el tema. (MATEMÀTIQUES)
Per acabar aquest projecte de forma lúdica i repassar tots els coneixements treballats, jugarem en gran grup al Joc de L’oca. Es tracta d’agrupar-los en grups de 4 o 5 components i jugar al joc tradicional de L’Oca però cada casella correspondrà a una pregunta relacionada amb el conjunt d’aquest projecte. Només podran avançar si responen correctament a la pregunta, si no ho fan, tornaran a la seva posició inicial. Guanyarà aquell grup que arribi primer a la casella final. Aquest joc ha estat elaborat pels mateixos alumnes i cada casella conté una imatge de l’àrea de medi.
0 comentarios